Decizii inteligente, afaceri sigure. Consulta datele ANAF
Instabilitatea economica si schimbarile frecvente aduse mediului de afaceri determina aparitia unor probleme la nivelul firmelor, atat din punct de vedere financiar, cat si operational si administrativ.
Daca portofoliul tau de clienti este variat, este recomandat sa acorzi o atentie sporita procesului de verificare a stabilitatii firmelor. Chiar daca ai anumite parteneriate de zeci de ani, acest lucru nu elimina posibilitatea intampinarii problemelor financiare sau schimbarilor in activitatea pe care o desfasoara.
Pentru a-ti tine afacerea in siguranta, analistii financiari recomanda verificarea firmelor in ceea ce priveste datoriile restante pe care acestea le au la bugetul de stat. In cazul in care ai contracte in derulare cu o firma ale caror datorii sunt mai mari decat veniturile pe care aceasta le incaseaza lunar, riscul de neplata creste semnificativ, iar conturile sunt la un pas de a fi blocate.
Pentru a beneficia de o imagine de ansamblu a firmelor pe care le consideri parteneri de incredere, consulta raportul datorii restante. Raportul iti indica sumele datorate de catre o firma catre bugetul de stat, si pe care la momentul respectiv nu le poate onora. Totodata, raportul datorii restante evidentiaza si obligatiile restante pe patru bugete, ceea ce te poate ajuta in luarea deciziilor eficiente in ceea ce priveste continuarea sau nu, a colaborarii, in functie de caz.
Este important de retinut si faptul ca datoriile restante pe care unul dintre colaboratorii tai le are, produc efecte negative in lant si asupra reputatiei tale in piata.
Cu cat esti mai informat, cu atat afacerea ta beneficiaza de un grad de siguranta crescut. Deoarece informatiile raportului provin din surse sigure, raportul datorii restante este un instrument strategic care te sprijina in consolidarea strategiei de business. Intra in contul tau de client, acceseaza raportul si analizeaza informatiile conform inregistrarilor existente in baza de date ANAF.
Cum te ajuta raportul Datorii Restante?
- Evitarea riscurilor financiare – Semnarea de contracte cu firme indatorate poate duce
la pierderi si blocaje in incasari;
- Informatii verificate – Raportul se bazeaza pe date oficiale din baza ANAF;
- Reducerea costurilor suplimentare – Colaborarea cu firme instabile financiar poate
atrage penalizari si dobanzi nedorite;
- Controlul riscurilor – Monitorizarea partenerilor potentiali ajuta la anticiparea
problemelor si luarea deciziilor corecte;
- Planificare eficienta a cash-flow-ului – Cunosti din timp obligatiile financiare ale
partenerilor si iti poti gestiona mai bine resursele;
- Parteneriate solide – Istoricul fiscal al firmelor iti permite sa alegi colaboratori stabili;
- Gestionare administrativa eficienta – Reduci riscul de surprize neplacute si iti
consolidezi relatiile de afaceri.
Verificarea situatiei financiare a partenerilor, pe baza datelor oficiale ANAF, te ajuta sa iei decizii informate, sa eviti riscurile si sa protejezi stabilitatea financiara a afacerii tale.