ECONOMICUltima ORA

MEGA TRANZACȚIE PE PIAȚA DE RETAIL: CE MAGAZINE DISPAR ȘI CINE LE CUMPĂRĂ

MEGA TRANZACȚIE PE PIAȚA DE RETAIL: CE MAGAZINE DISPAR ȘI CINE LE CUMPĂRĂ

Piața de retail din România se pregătește pentru o tranzacție de proporții, după ce gigantul olandezo-belgian Ahold Delhaize, care a preluat rețeaua Profi pentru 1,3 miliarde de euro, a fost obligat de Consiliul Concurenței să renunțe la aproximativ 80 de magazine informează Mediafax.

Aceste unități, în mare parte operate sub brandul Profi, sunt scoase la vânzare, iar printre cei interesați de achiziție se află nume mari precum Carrefour, dar și jucători internaționali mai noi pe piața românească, precum Zabka. De asemenea, câțiva retaileri locali au depus oferte.

Carrefour, posibil cumpărător?

 

În cursa pentru cele 87 de unități comerciale s-ar putea înscrie orice retailer care nu face parte din grupul Ahold Delhaize. Carrefour pare unul dintre principalii candidați, dar interes există și din partea altor investitori.

„Sunt magazine de mici dimensiuni, dar multe dintre ele sunt bine amplasate. Cum astăzi e greu să găsești spații bune pe piață, acestea ar putea reprezenta un punct de interes. Totuși, sunt pretabile doar pentru proximitatea modernă”, a declarat o sursă din industrie, citată de Ziarul Financiar.

Unitățile scoase la vânzare sunt situate în București, Ilfov, Prahova, Giurgiu și Dâmbovița, zone în care cererea pentru spații comerciale este ridicată.

O afacere estimată la peste 50 de milioane de euro

Deși nu există încă informații oficiale despre prețul final al tranzacției, valoarea magazinelor scoase la vânzare a fost estimată la 49-50 de milioane de euro, conform raportului anual Ahold Delhaize.

Un aspect important este că magazinele funcționează în spații închiriate, ceea ce înseamnă că potențialii cumpărători achiziționează fondul de comerț și businessul viitor, nu și imobilele în care sunt amplasate magazinele.

Când se va finaliza tranzacția?

Investitorii interesați au avut termen până pe 19 martie 2025 pentru a depune ofertele neangajante, ceea ce înseamnă că procesul de selecție a cumpărătorului este în plină desfășurare.

Cu retaileri de top implicați în licitație și o piață în continuă dezvoltare, această vânzare ar putea schimba semnificativ peisajul comerțului de proximitate din România. Rămâne de văzut cine va reuși să pună mâna pe această rețea valoroasă de magazine.

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button

Descoperă mai multe la Acum TV

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura