ACTUALITATEUltima ORA

PLÂNGERE LA UPU BACĂU – FAMILIA UNEI PACIENTE ACUZĂ, CONDUCEREA SPITALULUI PROMITE TRANSPARENȚĂ ȘI ANCHETĂ INTERNĂ

PLÂNGERE LA UPU BACĂU – FAMILIA UNEI PACIENTE ACUZĂ, CONDUCEREA SPITALULUI PROMITE TRANSPARENȚĂ ȘI ANCHETĂ INTERNĂ

 

Conducerea Spitalului Județean de Urgență (SJU) Bacău a avut, marți, 8 octombrie, o întâlnire cu aparținătorul unei paciente care și-a exprimat public nemulțumirea față de modul în care mama sa a fost tratată, în urmă cu aproximativ două luni, în Unitatea de Primiri Urgențe (UPU) Adulți.

La discuție au participat Ion-Marius Savin, managerul interimar al spitalului, dr. Aurelia Țaga – director medical, dr. Bogdan Ioan Buda – medic șef UPU Adulți, și asistenta licențiată Rebeca Mîndrescu – director de îngrijiri. Întâlnirea a fost organizată la inițiativa conducerii SJU Bacău, care a dorit să afle direct de la aparținător detalii suplimentare despre situația semnalată.

„Cu o zi în urmă, am avut o întâlnire cu responsabilii Serviciului Urgențe, inclusiv cu medicul vizat de acuzație. Astăzi, am dorit să ascultăm și punctul de vedere al familiei, pentru a putea adopta măsuri corecte și fundamentate. Încurajez pacienții și aparținătorii să ne contacteze ori de câte ori consideră că au fost tratați inadecvat. Suntem deschiși dialogului și ne dorim transparență totală. Echipa managerială se implică activ în descurajarea oricăror comportamente care aduc atingere demnității pacientului și imaginii spitalului.”— Ion-Marius Savin, manager interimar SJU Bacău.

Aparținătorul a prezentat în detaliu nemulțumirile sale, oferind informații utile pentru clarificarea contextului în care a avut loc incidentul. Acesta a subliniat că nu are nicio pretenție materială, dorind doar să semnaleze un neajuns și apreciind deschiderea conducerii spitalului pentru un dialog direct și civilizat. Echipa managerială și-a exprimat regretul pentru disconfortul creat familiei și a reafirmat angajamentul instituției de a analiza cu seriozitate fiecare sesizare, luând măsuri corespunzătoare atunci când situația o impune. Începând din 7 octombrie, a fost declanșată o anchetă internă, iar Comisia de Disciplină – Medici a fost convocată pentru analizarea cazului. Reprezentanții spitalului au subliniat că UPU Bacău rămâne un pilon esențial al sistemului sanitar județean, asigurând asistență medicală pentru peste 80.000 de persoane anual.

„În fiecare zi, peste 200 de pacienți ajung la UPU – SJU Bacău, cu speranța de a primi ajutor. Fiecare caz contează, fiecare viață are valoare. Vom continua să investim în dotări, instruire și atitudine, pentru ca oamenii care ne trec pragul să simtă că spitalul este un loc sigur, uman și competent”,a adăugat Ion-Marius Savin. Într-un caz anterior, înregistrat la Secția Psihiatrie, după finalizarea anchetei interne, angajatul implicat a fost sancționat disciplinar, cu mențiunea că repetarea unor fapte similare va atrage încetarea contractului de muncă.Spitalul Județean de Urgență Bacău încurajează pacienții și aparținătorii să sesizeze orice situație care poate reprezenta o abatere de la normele etice și profesionale, prin completarea formularului disponibil pe site-ul instituției

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button

Descoperă mai multe la Acum TV

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura